Välja Furulund

Elever lär sig om robot tillsammans med lärare

Vi är den lilla skolan med det stora hjärtat! Foto: Sölvesborgs kommun

Vi är den lilla skolan med det stora hjärtat. I vår fina gemenskap och härliga stämning mellan elever och personal får du en kvalitativ utbildning i en trygg studiemiljö. Vi är en del av Teknikcollege, har NIU för fotboll och LIU för golf och fotboll, erbjuder gratis körkortsutbildning och ger dig det stöd du behöver för att lyckas i framtiden. Ansök idag och bli en av oss!

Att börja gymnasiet är ett stort kliv i livet. Ny skola och miljö, nya klasskamrater, nya lärare och ämnen inriktade på vad just du vill lära dig mer om. Därför är det viktigt att du tänker igenom vad som är viktigt för dig. Vi har nio nationella program, två program inom anpassad gymnasieskola och en nationellt godkänt idrottsutbildning i fotboll samt LIU golf och fotboll. Hos oss finns ett stort utbud av både högskoleförberedande program och yrkesprogram.

Varför du ska välja Furulundsskolan

Vi är skolan för dig som:

• Vill ha kvalitativ undervisning med behöriga och engagerade lärare
  • Vill ha en god studiemiljö där du får förutsättningar att uppnå de mål du har för framtiden
  • Vill ha schemalagd resurstid varje vecka
  • Vill få stöd genom Support Corner för att lyckas i din utbildning
  • Vill driva företag på skoltid. Oavsett vilket program du väljer kan du driva UF-företag hos oss
  • Vill bli attraktiv på arbetsmarknaden genom Teknikcollege. Utbildningen skräddarsys tillsammans med det lokala näringslivet för att matcha framtidens behov och kompetens
  • Vill lämna baksätet. Hos oss erbjuds du gratis körkortsutbildning
  • Vill ha nära om du pendlar. Det tar bara 10 minuter att gå från stationen till skolan
  • Vill ha kurser utöver det vanliga i ditt individuella val. Vad sägs om att fylla schemat med padel, besöka äventyrsparker eller spela musik i vår ensemble?

Välj tre roliga år – Välj Furulundsskolan!

Våra utbildningar

• Barn- och fritidsprogrammet (BF)
  • Bygg- och anläggningsprogrammet (BA)
  • Ekonomiprogrammet (EK)