Tjejkväll för teknikintresserade

Stjärnbakgrund, stärjnillustration. Tjejer i tekniskt rum

Välkommen på tjejkväll för teknikintresserade! Foto: Breddabilden

Välkommen alla tjejer och icke-binära till en kväll fylld av teknik, inspiration och glädje. Vi ses väl på Tekniskt Lärcenter onsdag 15 november mellan klockan 17 och 20?

Gillar du teknik, innovation och att utveckla framtiden? Då kanske en utbildning och yrke inom teknikbranschen är något för dig.

I teknikens värld finns inga gränser för vad du kan uppnå. Kom till en härlig kväll för att inspireras till att bli en del av nästa generation teknikexperter. Vi är här för att stötta och hjälpa er att våga ta den resan, säger Natalie Petersson, tekniklärare på Furulundsskolan.

Vad händer på vår tjejkväll?

För andra året i rad anordnar Furulundsskolan ihop med Teknikcollege och lokala företag en inspirerande kväll för att bredda bilden av teknikbranschens möjligheter.

Under kvällen bjuder vi på:

• Roliga aktiviteter: Vad sägs om att testa micro-bits med Volvo?Testa på att kakla? Eller svetsa?
  • Goodie – bags: Du får med dig hem en påse fylld med härliga överraskningar.
  • Positiv atmosfär: Vi vill att du ska känna dig inspirerad, självsäker och stärkt när du lämnar evenemanget.
  • Kunskap om teknikbranschen: Perfekt tillfälle att lära dig mer om teknikbranschen och dess olika möjligheter.

Så ta med din mamma, moster, mormor eller vän för en oförglömlig kväll tillsammans med oss!

Våra utbildningsmöjligheter för dig som är tekniskt intresserad

Det finns goda möjligheter att studera hos oss på Furulundsskolan om vill utvecklas inom det tekniska området oavsett om du vill studera vidare eller ta en yrkesexamen.

Teknikcollege - en grym utbildning och fantastiska jobbmöjligheter

Våra tre utbildningar som är certifierade av Teknikcollege är proppfulla med den senaste tekniken och branschkunskapen. Det innebär att du får en riktigt kvalitetssäkrad utbildning.

Det ger dig även en unik möjlighet när du kliver in på framtidens arbetsmarknad att vara förberedd och ha värdefulla kontakter inom branschen. Mer om Teknikcollege