Om oss

Vuxenutbildningen i Sölvesborg finns till för dig som vill komplettera dina studier, gå en yrkesutbildning eller studera vidare. Vill du få hjälp att planera för dina framtida studier? Oavsett var du ska studera kan du får stöd hos vår studie- och yrkesvägledare.

Vuxenutbildningen erbjuder flera olika utbildningsmöjligheter

Dina studier anpassas efter dina behov och önskemål. Du kan läsa kurser på grundskolenivå, gymnasienivå och yrkesutbildningar. Vi har även SFI och Särskild utbildning för Vuxna. Majoriteten av våra kurser på grundläggande och gymnasial nivå kan du studera på distans.

Entré till Vuxenutbildningen.

Vi erbjuder studie- och yrkesvägledning till vuxna i Sölvesborgs kommun. På vuxenutbildningen utgår vi alltid från dig som individ och dina behov och förutsättningar. För dig som behöver extra stöd och anpassningar i dina studier har vi en speciallärare.

Om du är folkbokförd i annan kommun än Sölvesborg vänder du dig till vuxenutbildningen i din hemkommun.

Handlingsplan

» Vuxenutbildningens plan mot diskriminering och kränkande behandling , 735.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Hitta till oss

Vill du besöka vår verksamhet, hittar du oss på Tekniskt Lärcentrum (TLC).
Adress » Skånevägen 21 i Sölvesborg Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..